Można by napisać krótko, bo firma wybrała taki sposób dystrybucji produktu.

Dlaczego?

Ponieważ misją właściciela firmy, już bogatego wówczas człowieka w tym czasie, było stworzenie takiego planu wynagrodzeń i zasad działalności w oparciu o etyczne wartości, aby dać szansę zwykłym ludziom osiągać niezwykłe rezultaty (również te finansowe). Aby dać każdemu dostęp do niesamowitych produktów przy jednoczesnej możliwości tworzenia własnej sieci konsumentów, przy niewielkim nakładzie finansowym, będącym w zasięgu każdego człowieka.

Nikt nie promowałby produktów osobiście, gdyby były niskiej jakości.

Dla mnie osobiście po trochę ponad dwóch latach, dystrybucja poprzez zwykłych ludzi, a nie wielkie koncerny, jakichkolwiek produktów jest gwarantem jakości i skuteczności danego produktu, bo kto by nadwyrężał swoją reputację, własne imię w kręgu najbliższego otoczenia, rodziny, znajomych w celu sprzedaży produktów wątpliwej jakości. Firmy w tym i Forever dystrybuujące swoje produkty poprzez niezależnych przedstawicieli nie istniały by na rynku, gdyby miały słaby produkt, bo rynek, by się na nich poznał, a z pewnością mnie by tutaj nie było i wielu takich jak JA.

Zrozumienie potrzeb klienta to podstawa

Ponadto taka osoba jak JA, polecająca dany produkt musi wykazać się wyjątkową obsługą klienta, bo to jest w moim interesie mieć stabilnych zadowolonych klientów, a zasada sprzedać lód Eskimosowi tu nie działa, przynosi wręcz odwrotny skutek. Jedynym łącznikiem między firmą, a klientem jestem właśnie JA. Sam skłaniam się do realizowania zakupów produktów, których nie mam w Forever w innych firmach działających w systemie MLM, bo wiem że będę miał produkt jak i usługę najwyższej jakości, tym samym dając zarobić zwykłemu człowiekowi, a nie wielkiemu światowemu koncernowi.

„Tradycyjna dystrybucja” to to samo, tylko, że prowizję pobiera „tradycyjny dystrybutor”

Pisząc ten artykuł tak sobie teraz myślę, że tradycyjna dystrybucja również jest marketingiem sieciowym tylko na wiekszą skalę i więksi gracze biorą w niej udział, gdzie każdy ma swoją narzuconą marże i procent ze sprzedaży. Firma wytwórcza ma swoją dystrybucje na świat, ta z kolei rozprowadza po poszczególnych krajach, gdzie ulokowane są przedstawicielstwa krajowe, regionalne dalej trafia to do pomniejszych hurtowników i dopiero dalej do sieci sprzedaży detalicznej. Oczywiście każdy ma swoje koszta i musi na tym zarobić. Oczywiście jest to poparte potężną kampanią reklamową w mediach. Czyż nie mamy tu do czynienia z klasycznym „drzewkiem czy układzie piramidalnym” o którym często się mówi w MLM, tylko na wiekszą skalę?

Prowizja sprzedażowa zamiast budżetu reklamowego

Wszystkie pieniądze które firma Forever miała by wydać na globalne i lokalne kampanie reklamowe, marketing woli przekazać swoim dystrybutorom w postaci prowizji sprzedażowej. Poza tym produkt w tradycyjnej dystrybucji byłby najzwyczajniej droższy, ponieważ przechodzi przez większa ilość pośredników, a każdy musi swoje wziąć.

Share this post