Network marketing inny model biznesowy, czyli jaki?

Network marketing inny model biznesowy, czyli jaki?

Wiele jest w Polsce i na całym świecie marek, których właściciele wybrali działalność w systemie sieciowym. Wiele jest takich, które znasz pewnie ze słyszenia lub z których korzystasz, nie wiedząc nawet o tym, że przyjęły taki model. Niewiele jest jednak takich podmiotów jak Forever. Czyli jakich?

Specjaliści Forever zbudowali model marketingu nastawiony nie tylko na dorabianie do domowego budżetu przy pozyskiwaniu fajnych zniżek produktowych… Forever to plan elastyczny, którego etapy można porównać do podróży, w której zdobywasz kolejne szczyty prowadzące stopniowo do niezależności finansowej…

To jak zastąpić sprzedawcę

wiarygodnym użytkownikiem marki

Jeżeli byłeś kiedyś sprzedawcą, to wiesz, że niewielu naprawdę wierzy w skuteczność swojego produktu. Dlatego marce Forever nie zależy tak bardzo na „sprzedawcach” ani na tym, żeby umieścić swój produkt w sklepach i czekać sobie spokojnie na zbłąkanego między półkami konsumenta. Właściciele firmy dla odmiany stawiają na zaopiekowanie klienta i jego wyedukowanie w zgodzie z filozofią korporacji. Proces ten możliwy jest jednak tylko wtedy, gdy o właściwościach używanych produktów zaświadczają ich użytkownicy. Oznacza to, że produkty Forever promować mogą i powinny osoby, które rzeczywiście odczuły ich dobroczynny wpływ na swoje zdrowie oraz jakość życia. Tego rodzaju dowód jest bardziej wartościowy od jakiejkolwiek reklamy telewizyjnej, prasowej czy radiowej, ponieważ opiera się na motywie natural experience i case studies poszczególnych, usatysfakcjonowanych użytkowników. W ich gestii leży zarówno pozyskiwanie klientów zakupowych – czyli tych, którzy po prostu korzystają z dobrodziejstw marki, nie angażując się w jej rozprzestrzenianie… jak i współpracowników, czyli tych, którzy współtworzą sieć kontaktów biznesowych wypracowujących zysk zespołowo.

To jak prowadzić agencję marketingową

bez zmartwień o kwestie produkcji i dystrybucji

Jeśli jesteś albo byłeś przedsiębiorcą, jeśli kiedykolwiek sprzedawałeś jakiś produkt lub oferowałeś pewien zakres usług, to z pewnością masz za sobą kwestie podstawowe – biznes plan, analizę uwarunkowań rynkowych, finansowych, technologicznych, organizacyjno-kadrowych i marketingowych. Jeżeli kiedykolwiek tworzyłeś sklep czy lokal od podstaw, musiałeś oczywiście zmierzyć się nie tylko ze sprawami organizacyjnymi, lecz również z tworzeniem strategii marketingowej mającej na celu zdobywanie nowych i utrzymanie obecnych klientów przy podejmowaniu określonych działań, na przykład:

  • budowaniu świadomości konsumenckiej,
  • dbaniu o wizerunek produktu i marki,
  • analizie rynku, konkurencji oraz potrzeb/oczekiwań konsumentów.

Tak działa każdy biznes – i ten tradycyjny, i ten sieciowy… różnica między nimi jest jednak dość znaczna, ponieważ biznesy tradycyjne budowane są w całości od podstaw własnymi siłami i mocami przerobowymi. Zatrudniasz kolejne osoby do momentu, w którym stworzona struktura organizacyjna pozwala na wyodrębnianie mniejszych działów – w tym działów marketingu/promocji/sprzedaży. Biznesy sieciowe powstają dla odmiany wokół istniejącej marki, która przejmuje na siebie kwestie wytworzenia, testowania, pakowania, dystrybucji produktu, natomiast podmiotom współpracującym pozostawia to, co najciekawsze z punktu widzenia każdego, kto kiedykolwiek pracował w dziale marketingu lub pełnił obowiązki przedstawiciela handlowego:

  • budowanie własnej unikatowej strategii komunikacji;
  • pozyskiwanie do współpracy nowych partnerów biznesowych;
  • rozbudowywanie sieci sprzedaży;
  • osiąganie mierzalnych celów biznesowych;
  • wybór grup docelowych (targetowanie);
  • wybór kanałów i narzędzi komunikacji z klientem;

Jednym słowem, biznes w modelu network marketingu, to budowanie sieci partnerów biznesowych i generowanie wraz z nimi kreatywnych pomysłów na promocję. Proste!

To jak wypracować pozycję biznesową

bez względu na okoliczności

A może pracowałeś w korporacji i znasz od podszewki proces awansowania w tak skomplikowanym i nieprzychylnym środowisku? Otóż to! Forever – zamiast na rozbudowaną strukturę korporacyjną – stawia na indywidualne osoby z inicjatywą, które mają w sobie tyle energii, żeby przekonać do siebie innych i współpracować z nimi na zasadach partnerskich. Struktura pozioma (zamiast hierarchii pionowej) gwarantuje zrównoważony i sprawiedliwy zysk zależnie od indywidualnego zaangażowania. Tu nie ma szklanych podłóg i kryształowych sufitów nie do przekroczenia, ponieważ nagradza się obiektywnie osiągane efekty i daje możliwość awansu na pozycję, której nie można utracić i która może być dziedziczona przez Twoich bliskich. Żadna pozycja korporacyjna nie daje takich możliwości. Żadna też, nawet największa korporacja, nie oferuje tak zróżnicowanych programów motywacyjnych – od licznie wypracowywanych bonusów zespołowych oraz indywidualnych, przez finansowanie środków trwałych np. samochodów lub jachtów, po atrakcyjne podróże służbowe połączone ze szkoleniami w egzotycznych zakątkach świata.

Taki model biznesowy wybraliśmy i w takim czujemy się najlepiej, a jeśli Wy chcecie dowiedzieć się więcej na temat warunków współpracy w ramach grupy Wolność, Zdrowie, Pasja związanej bezpośrednio z marką ForeverLiving Products, zachęcamy do kontaktu mailowego. Postaramy się podpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania i podpowiedzieć, jak najlepiej zacząć prowadzenie biznesu na swoich własnych zasadach 😊.

Udostępnij ten post


0