Zdrowy styl życia ludzi biznesu a wyjazdy służbowe, wakacje i uroczystości

Zdrowy styl życia ludzi biznesu a wyjazdy służbowe, wakacje i uroczystości

Prowadzenie własnego biznesu często wymaga skorzystania z usług innych. Wyjazdy, wypełniony grafik oraz chęć spędzenia czasu z najbliższymi sprawiają, że nie zawsze mamy możliwość przygotowania posiłku zgodnie z naszą dietą – pojmowaną jako styl zdrowego odżywania. Nie oznacza to jednak, że nie mamy wyboru, wręcz przeciwnie, jeśli spojrzymy na zmianę rytmu dnia jak na nowe doświadczenie, z pewnością zjedzony w trasie, czy w restauracji posiłek nie zaburzy naszej drogi do upragnionego celu.

Postawmy sprawę jasno – czasem każdy ma ochotę na kawałek najbardziej czekoladowego ciasta na świecie, ale są takie dni w naszym życiu, że ostatnią rzeczą, jakiej byśmy chcieli, to zjeść niezdrowy, ciężkostrawny posiłek. Prowadzenie biznesu wymaga dobrej strategii i umiejętności szybkiej adaptacji do zmiennych warunków, dlatego też żadna długa trasa, żadna niemająca końca biesiada nie muszą wybijać nas z rytmu – ostatecznie to my decydujemy, czy coś zrobimy, czy też nie.

Każdemu zależy na tym, aby być w formie podczas ważnego spotkania, negocjacji czy prezentacji oferty, dlatego też istotne jest to, co zjemy wcześniej, czy się wyśpimy i jakie będziemy mieć nastawienie. Skoro dowiedziono, że szczęście pochodzi z jelit, warto szczególnie o nie zadbać właśnie w trasie albopodczas pobytuw hotelu. Jako że sprawdziliśmy na własnej skórze liczne sposoby na  zachowanie zdrowego stylu życia wpodróży, spotkań i uroczystości – przedstawiamy pokrótce te, które sami stosujemy:

Mniej znaczy więcej

Spróbować czegoś – dlaczego nie? Ale wypełnić tym brzegi talerza – no już nie! W gruncie rzeczy smak potrawy nie zmienia się w zależności od jej ilości (no chyba że na gorsze), dlatego jeśli mamy na coś wielką ochotę, po prostu spróbujmy. Tylko tyle i aż tyle.

Tylko kalorie?

Dbanie o konkretny bilans energetyczny jest istotne, ale nie mniej ważne jest to, z czego te kalorie pochodzą. 100g orzechów ma zbliżoną ilość kalorii do dwóch batonów Snickers, jednak trudno postawić między nimi znak równości. Warto też nie robić większych niż zazwyczaj „okien” bez jedzenia na poczet spodziewanej obfitej kolacji, bo głodni zjemy więcej tego, czego byśmy bardzo nie chcieli.

Niech zadziała wyobraźnia

Pamiętaszczasy, gdy w kilkugodzinną podróż pociągiem zabierało się połowę lodówki? Można zadać sobie pytanie – czym różnią się 4 godziny w trasie od 4 godzin w pracy dla zapotrzebowania naszego organizmu? Jeśli jemy co 3-4 godziny i jesteśmy w stanie posilić się przed drogą, to zostaje nam jeden posiłek do obmyślenia. Warto wozić ze sobą suszone owoce lub orzechy, aby w razie potrzeby móc po nie sięgnąć. A jeśli już zatrzymujemy się, by zjeść, to unikajmy takich potraw, którychsposób przygotowania budzi nasze wątpliwości i odbiegają one od naszego codziennego sposobu żywienia.

Jesz zdrowo, ale….

Czy też zdrowo pijesz? Wiesz, że lampka czerwonego wina ma od 150 do nawet 190 kalorii? Dobrze jest o tym pamiętać, decydując się na różne kolorowe napoje w większej ilości. Warto czytać skład, bo czasami ta niewinna mrożona kawa okazuje się być napojem kawowym z utwardzonym tłuszczem, który obok prawdziwej kawy nawet nie stał, a już dążył zasilić Twój bilans o bez mała 200 kalorii!

Miej swój plan

A z pewnością będziesz czuć, że masz nad wszystkim kontrolę. Dressing, ale obok sałatki? Puchar owoców zamiast lodów? Kawa na deser? Zupa-krem zamiast zabielanej? A jeśli już obiad był dozwolonym szaleństwem, reszta dnia niech będzie wzorowa!

Na koniec garść konkretów, które zawsze wychodzą nam na dobre:

  • Pytaj! Nie zawsze to, czego się spodziewamy, jest tym, co nam przynoszą, dlatego warto spytać przed zamówieniem o gramaturę, bazę dressingu, o pochodzenie składników;
  • Pij wodę – regularnie, przed posiłkiem i po nim;
  • Zrezygnuj z przystawek, dodatków powitalnych;
  • Postaw na określone grupy produktów, które znasz, które są sezonowe i które są pełnowartościowe;
  • Spytaj o zamianę dodatków, np. ziemniaków na kaszę czy panierki na podanie saute;
  • Nie zapominaj o warzywach! Nawet jeśli zjesz coś spoza listy akceptowalnych produktów, postaraj się chociaż o solidną porcję warzyw dla zbilansowania tego posiłku;
  • Nie traktuj pojedynczych odstępstw jak przekreślenia diety – tak długo, jak to Ty decydujesz, tak długo wygrywasz!

I między nami – dziś wiele restauracji czy hoteli ma wariant dla osób dbających o swoje zdrowie. Jeśli Twoja podróż jest zaplanowana, to na pewno możesz przewidzieć, gdzie się zatrzymasz albo sprawdzić, co jest w menu miejsca, do którego się wybierasz. Dobre przygotowanie – czy to w biznesie, czy w kwestii troszczenia się o zdrowie to podstawa sukcesu…

…a jeśli zdarzy się coś nieoczekiwanego? Zawsze dobrze jest mieć plan B!

Udostępnij ten post


0