men writing on a paper

I co ja robię tu? Budowanie struktury w MLM – cz. 1.

O tym, jak buduje się strukturę MLM i jak wygląda to, gdy twórcą produktu jest Forever Living Products. Po dwóch latach pracy wiemy, że sukces jest możliwy.

W największym uproszczeniu nie robimy nic innego, jak pozyskujemy konsumentów na produkty aloesowe firmy Forever, będąc jej bezpośrednimi dystrybutorami. Właśnie od tego zaczyna się budowa struktury MLM.

Główne obszary współpracy polegają na:

  • Pozyskiwaniu nowych klientów na produkty,
  • Utrzymaniu obecnej sieci klientów m.in. poprzez prezentacje nowych produktów oraz przedstawianie nowych zastosowań już znanych, prowadzenie bieżącej obsługi klienta, itp.,
  • Szkoleniu, prowadzeniu osób nowych chcących również budować swoją sieć konsumentów oraz osób chcących budować mniejsze i większe zespoły,
  • Pokazywaniu co zyskujemy dzięki współpracy i stworzeniu szerokiej i głębokiej sieci klientów oraz partnerów biznesowych,
  • Poszukiwaniu osób chcących wykonywać to samo co my. To znaczy zaangażowanych partnerów współpracujących z Forever, którzy budują swoje niezależne przedsiębiorstwa świadczące usługę marketingową z uwzględnieniem powyższych punktów.

Szeroka baza klientów daje nam pieniądze, natomiast głęboka baza klientów daje nam stabilność, a pieniądze biorą się znikąd indziej, jak z obrotu produktami (skądinąd fenomenalnej jakości).

Dla mnie podstawowym kluczem do budowania stabilnej bazy klientów i partnerów biznesowych są w pierwszej kolejności, emocje wynikające z używania produktu, „bo gdyby nie ten produkt to nas by tutaj nie było” oraz w dalszej, emocje wynikające z możliwości i stylu życia, jaki daje współpraca z firmą Forever. Z tych dwóch czynników biorą się następne, m.in. takie jak motywacja i moje dlaczego. To filary wytrwałej i systematycznej pracy każdego dnia. Ale do tematu wytrwałości wrócę jeszcze w osobnym wpisie.

W tych kilku powyższych punktach tak naprawdę jest zawarta idea współpracy w ramach network marketingu.

Obecnie, widzę wyraźnie, że czasami ulegamy klątwie wiedzy i doświadczenia. To znaczy rzeczy, które znacznie zmieniają podejście do tego binzesu ludzi na początku drogi dla nas są czymś naturalnym. Dlatego też część z Was może o tym wie – czas pokazał, że efekty naszej pracy są tym bardziej zadawalające, im łatwiejsze do skopiowania są nasze metody pracy. Istotnym jest również dążenie do prostoty tego, co robimy, bo tu nie ma ukrytej filozofii, podwójnego dna czy jakiegoś haczyka i tylko parę osób ma dostęp do tajemnej wiedzy na temat budowania struktury.

Oferta produktowa i możliwość współpracy

Naszym głównym zadaniem na początku, jest przedłożenie możliwie szerokiemu gronu osób oferty produktowej i możliwości współpracy. Reszta umiejętności jak w każdej pracy przychodzi z doświadczeniem i jak każdego zawodu trzeba się go po prostu nauczyć, a uczyć jest się najlepiej w działaniu. Należy również zdać sobie sprawę iż słowo NIE jest wpisane w naszą działalność w szczególności na początku drogi, kiedy nasze środowisko dopiero przygląda się temu co robimy. Tu wracamy ponownie do wytrwałości naszych działań.

Biznes po swojemu

Zarówno ja, jak i liderzy w naszym zespole jesteśmy zwolennikami aby we wszystkim, co jest związane ze współpracą z firmą Forever BYĆ SOBĄ. Zabrzmi patetycznie, ale tylko prawda i autentyczność w naszych działaniach wzbudzą szacunek i zaufanie naszych potencjalnych klientów. Nie podajemy też wyuczonych schematów i regułek działań powszechnie funkcjonujących w branży MLM czy w szeroko pojętym handlu. To nie buduje autentyczności, a przynosi tylko skutek odwrotny. Sami musimy doświadczyć produktu i mieć na ten temat swoje odczucia i sami musimy poznać sposób zarabiania i wiedzieć, że my tak też chcemy.

Celowo nie rozpisuję tu sieci czy drzewka co kto, ile i kiedy, aby była stabilna struktura, ponieważ to jest już przyjemny skutek uboczny naszych działań, a że jak się działa to to działa przekonujemy się od ponad dwóch lat naszej współpracy z Forever.

Przedsiębiorstwo, które tworzymy w ramach świadczenia usługi marketingowej, będzie takie jakim, my go stworzymy. Zaczynając od wielkości, czy też ilości konsumentów, którzy za naszym pośrednictwem skorzystają z produktów, po wartości które Nam przyświecają i cele które chcemy osiągnąć dzięki współpracy. Co też pozostawia nas z jednym – wizerunek tego biznesu zależy tylko i wyłącznie od ludzi, którzy w nim pracują. Dlatego warto samemu być przykładem i realizować swoje założenia uczciwie, szczerze i w oparciu o dobre chęci.

Inżynier w MLM
Marcin Kaczmarek

pieczątk